Schäffer-telekuormaajamallisto on uudistunut
13.10.2016
Schäffer T -mallit ovat enemmän kuin teleskooppi
Schäffer on uudistanut telekuormaajamallistonsa. Mallisarja on nykyään selkeä ja se tarjoaa ratkaisun eri kuormaustarpeisiin.
"Uutta konetta miettiessä yli 12 000 tunnin ja yhdeksän vuoden Schäffer-kokemuksen perusteella päädyttiin Schäffer 5680 T -malliin. Kone täytti odotukset täysin ja työt osoittavat, että voimat ovat nousseet reilusti edellisiin malleihein verraten. Hytin ergonomia on nyt sillä tasolla, millä se kuuluukin olla."
Janne Kujala, Seinäjoki
Schäffer 2000 ja 3000-sarjat on tarkoitettu maatilan eri töihin, painottuen sisätöihin (myös esim. kasvihuoneissa). Koneen korkeus voi olla vain 2,04 m, nostokorkeuden ollessa 3,75 m. Mallit on suunniteltu mahtumaan kuormaustöihin ahtaisiin tiloihin. Koneiden ajaminen on helppoa ja näitä koneita kuljettaa yleensä kaikki maatilalla työskentelevät henkilöt.
Schäffer 5680T mallista eteenpäin olevissa kuormaajissa on 7 tn akselit. Akseleissa on huoltovapaat levyjarrut, joiden tehoon ei kosteus tai lika voi vaikuttaa. Tästä mallista eteenpäin kuormaajissa on myös keinuva taka-akseli. Tämän takia koko kuormaaja voi toimia kuorman vastapainona ja kaikki pyörät pysyvät maassa. Tällaisella koneella voi ajaa mutkattoman turvallisesti esim. kynnysten yli, telepuomi ääriasennossa (esim. harjakone, keräävä harjalaite tms.)
Maantieajoon sopivat suuret Schäfferit ovat varusteltu 35 km/h pikavaihteella. Nämä mallit ovat 6680T, 8610T ja 9630T. Vaihteen voi kytkeä päälle kuorma päällä. Malliston lippulaiva on 9660T, jonka työpaino on 12 tn. Koneessa on kaksoiskytkinjärjestelmä, joka tekee koneesta pyöräkuormaajamaisen. Kone ei ylämäessä valu yhtään taaksepäin, veto on aina päällä. SDCT-järjestelmän ansiosta koneen huippunopeus on 40 km/h.
Schäffer-telekuormaajan edut käytössäsi
1. Telekuormaajan kuljettaja näkee joka suuntaan
2. 8 tn painoluokassa saavutetaan 5,3 m nostokorkeus
3. Keinuva taka-akseli (isot koneet)
4. Kauhan työsylinteri on suojassa teleskooppipuomissa
5. Matalia SLT-malleja on mahdollista käyttää myös esim. vanhojen rakennusten sisällä
6. Puomin kulutuspalat ovat Ferroform-materiaalia, jonka kulutuskestävyys on erittäin hyvä
7. Kaikissa malleissa hydrostaattinen voimansiirto ja öljynlauhdutin vakiona
Kubota ja Schäffer ovat tehneet yhteistyötä yli 25 vuotta. Koneet ovat varmatoimisia ja polttoainetaloudellisia. Kubota-moottorit on suunniteltu tulevaisuutta silmällä pitäen. Kubotan pystyy kohtalaisen pienillä panoksilla muuntamaan niin, että se käy kylmäpuristetulla kasviöljyllä. Kubotan eri moottorit ovat kaikissa Schäffer-pienkuormaajissa, vasta 75 hv malleista eteenpäin on Turbo Deutz (tier III B).
HTF (High Traction Force) tarkoittaa kuormaajan puskuvoimaa lisääviä ratkaisuja. Esimerkiksi Schäffer 3550T ajomoottorin paine on 480 bar. Akselisto ja keskinivel mahdollistavat jämäkän etenemisen kaikissa maastoissa.
Turun Konekeskus Oy on tuonut maahan Schäffereitä yli 20 vuotta. Maahantulo-ohjelmamme painottuu pienikuormaajiin sekä suuriin tele-kuormaajiin. Emme kuitenkaan vierasta koko Schäffer-malliston tarjoamista. Kuten Turun Konekeskus Oy, myös Schäffer on perheyritys ja asiakkaallamme on aina hyvä mahdollisuus vaikuttaa koneen kokoonpanoon ja varusteisiin.