Seko Tiger -seosrehuvaunu jokaiselle tilalle! Oikein muotoillut järeät ruuvit sekoittavat seosrehun tarkasti ja nopeasti.
Seosrehuvaunu pystyruuveilla
Sekon laajan mallivalikoimaan ovat sisältyneet yrityksen koko toiminnan ajan myös pystyruuvilla varustetut seosrehuvaunut. Yli 30 vuoden kehitystyön tulokset näkyvät myös näissä vaunuissa. Seko Tiger-vaunumallisto edustaa seosrehuvaunujen uusinta pystyruuvitekniikkaa.
Oikein muotoillut järeät ruuvit sekoittavat seosrehun tarkasti ja nopeasti. Voimansiirto ruuveille tapahtuu planeetta- ja kulmavaihteiston välityksellä. Tiger-pystyruuvivaunujen ovaalin muotoisesta säiliöstä johtuen vaunun pituus-leveyssuhde on optimaalinen ja näin vaunu mahtuu toimimaan melko kapeillakin ruokintapöydillä.
Seko Tiger -malliston edut:
Laaja mallisto yhdellä, kahdella tai kolmella järeällä pystyruuvilla
Vaunuja niin pienille, keskisuurille kuin suurillekin tiloille
VMF-malleissa on vakiona 900 mm leveä poikittaiskuljetin säiliön edessä ja VMS-malleissa on purkuportti säiliön takaosassa.
Malli
Kuutio m³
Pituus mm
Leveys mm
Korkeus mm
Paino kg
Rengastus
Voima kW (hv)
VMF90
9
5117
2456
2714
5100
400/60R15.5
44(60)
VMF110
11
5220
2456
2898
5300
400/60R15.5
51(70)
VMF130
13
5299
2456
3149
5500
19/45 R17.0
59(80)
VMF150
15
5435
2500
3282
5800
19/45 R17.0
66(90)
VMS90
9
5117
2498
2714
4100
400/60R15.5
44(60)
VMS110
11
5220
2597
2898
4300
400/60R15.5
51(70)
VMS130
13
5299
2597
3149
4500
19/45 R17.0
59(80)
VMS150
15
5435
2675
3282
4800
19/45 R17.0
66(90)
Tiger kahdella pystyruuvilla
VMF-malleissa on vakiona 900 mm leveä poikittaiskuljetin säiliön edessä sekä purkuportti säiliön takaosassa. VMS-malleissa on purkuportti säiliön takaosassa. Purkuportti saatavana myös vaunun kylkeen oikealle tai vasemmalle tai suoraan taakse.
Malli
Kuutio m³
Pituus mm
Leveys mm
Korkeus mm
Paino kg
Rengastus
Voima kW (hv)
VMF120
12
6745
2256
2652
6700
19/45 R17.0
59(80)
VMF140
14
6811
2256
2751
7000
19/45 R17.0
66(90)
VMF160
16
6872
2256
2936
7300
19/45 R17.0
74(100)
VMF200
20
7431
2456
2941
8000
19/45 R17.0
81(110)
VMF240
24
7704
2473
3146
8500
19/45 R17.0
118(160)
VMF300
30
8259
2534
3568
10800
19/45 R17.0
147(200)
VMS120
12
6745
2255
2652
5700
19/45 R17.0
59(80)
VMS140
14
6811
2255
2751
6000
19/45 R17.0
66(90)
VMS160
16
6872
2255
2966
6300
19/45 R17.0
74(100)
VMS200
20
7431
2555
2941
7000
19/45 R17.0
81(110)
VMS240
24
7704
2655
3146
7500
19/45 R17.0
118(160)
VMS300
30
8259
2735
3568
9800
19/45 R17.0
147(200)
Tiger kolmella pystyruuvilla
VMF-malleissa on vakiona 900 mm leveä poikittaiskuljetin säiliön edessä sekä purkuportti säiliön takaosassa. VMS-malleissa on vakiona purkuportti säiliön takaosassa ja edessä vaunun kyljessä. Purkuportti saatavana myös vaunun kylkeen oikealle tai vasemmalle.
Malli
Kuutio m³
Pituus mm
Leveys mm
Korkeus mm
Paino kg
Rengastus
Voima kW (hv)
VMF330
33
10124
2453
3030
12000
19/45 R17.0
162(220)
VMF410
41
10186
2453
3306
13500
19/45 R17.0
177(240)
VMF450
45
10613
2550
3452
15400
19/45 R17.0
200(270)
VMS330
33
10124
2453
3030
11800
19/45 R17.0
162(220)
VMS410
41
10186
2453
3306
13200
19/45 R17.0
177(240)
VMS450
45
10613
2650
3452
15000
19/45 R17.0
200(270)
Isolla maitotilalla arvostetaan Sekon tehokkuutta, toimintavarmuutta ja kestävyyttä
Finnmilk Oy on Ari Tepon ja Juhani Korkeamäen omistama 600 lehmän yritys Seinäjoen Ylistarolla. Tammikuussa 2015 käyttöön otetussa navetassa on alusta asti ollut käytössä kolmella pystyruuvilla varustettu 41-kuutioinen Seko Tiger VMD 410 -seosrehuvaunu.
Seosrehua tehdään lypsäville kaksi 16-17 tonnin vaunullista päivittäin. Lisäksi joka toinen päivä tehdään ummessa oleville lehmille oma seoksensa. Vuodessa seosrehua tehdään 12-13 miljoonaa kiloa. Tähän mennessä Sekolla on viiden vuoden aikana valmistettu yli 60 miljoonaa kiloa.
Ari Tepon Nurmossa sijaitsevalla kotitilalla on edelleen käytössä vuonna 2006 hankittu 16-kuutioinen Seko Tiger VMS 160 -pystyruuvivaunu. Sillä hoidetaan tällä hetkellä Finnmilkin nuoren karjan ruokinta. Yhteensä tällä Sekolla on tehty tähän mennessä noin 45 miljoonaa kiloa. Tämän kokoluokan tuotannossa seosrehuvaunun toimintavarmuus ja kestävyys ovat avainasemassa varaosa- ja huoltopalveluja unohtamatta.